کاهش وزن با رژیم هندوانه

رژیم هندوانه یک راه تاثیرگذار برای کاهش وزن طبیعی و همچنین سمزدایی بدن است، بدون اینکه فرد احساس گرسنگی کند.

این رژِیم به عنوان یکی از سالم ترین رژیم های غذایی شناخته می شود؛ نه فقط بخاطر اینکه نتیجه مطلوبی را به دنبال دارد. درواقع برنامه رژیم غذایی شامل غذاهای دیگری است که روز به روز انرژی مورد نیاز بدن شما را تأمین می کند.

خواص کاهش وزنی هندوانه

هندوانه به داشتن آب زیاد و کالری کم شناخته می شود. به همین دلیل است که این میوه برای کاهش وزن و شکل دادن به اندامی که می خواهید عالی است.

در اینجا لیستی از خواص و مزایای هندوانه برای کاهش وزن آورده شده است:

  • کالری کم. هر صد گرم هندوانه تنها دارای هفت گرم شکر و 32 کالری است
  • منبع عالی آب. یکی از خصوصیات اصلی این میوه آن است که منبع عالی آب به شمار میرود. هندوانه از حدود 90 تا 95 درصد آب تشکیل شده است. به همین دلیل هندوانه باعث رفع تشنگی میشود.
  • منبع غنی فیبر. هندوانه به دلیل داشتن فیبر به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند.
  • مناسب برای افراد دیابتی. استفاده از این میوه برای افراد دیابتی مشکلی ندارد، زیرا این میوه دارای کربوهیدرات و شکر کمی می باشد.
  • کمک به دفع مواد زاید.

چگونه رژیم هندوانه را انجام دهیم؟

رژیم هندوانه برای لاغری سریع و سالم بسیار مناسب است. اگرچه قبل از شروع ، این نکته مهم است که باید فقط 5 روز از این رژیم استفاده کنید. در غیر این صورت ، شما شاهد علائم منفی ای مانند بازگشت دوباره وزن خود خواهید بود.

زنان باردار باید از این رژیم به طور کلی اجتناب کنند ، همچنین کودکان و افرادی که مشکلات کبدی دارند.

میوه تابستانی

اگر به فکر شروع این رژیم هستید ، مهم است که به آن تمایل داشته باشید و وقت خود را به آن اختصاص دهید. این به معنای رعایت برنامه غذایی زیر است:

صبحانه

  • روز اول: یک فنجان قهوه یا چای ، 2 عدد کراکر( بیسکویت) غلات ، یک ظرف ماست ساده و یک قطعه هندوانه.
  • روز دوم: یک فنجان قهوه با شیر بدون چربی و 1 قطعه نان کامل غلات با پنیر کم
  • روز سوم: یک فنجان قهوه یا چای ، 1 قطعه نان تست سبوس دار یا 1 کراکر ، 2 برش ژامبون یا گوشت و 1 قطعه هندوانه.
  • روز چهارم: یک فنجان چای ، 2 عدد کراکر غلات ، یک ظرف ماست ساده و یک قطعه هندوانه.
  • روز پنجم: یک فنجان قهوه با شیر بدون چربی و بدون قند ، 2 کراکر غلات و یک تکه هندوانه.

قبل از ظهر

در طول پنج روز که این رژیم ادامه می یابد، باید به هر اندازه که می خواهید در اواسط ظهر هندوانه میل کنید. این به معنی خوردن بیش از 2 برش است. همچنین باید آب هندوانه درست کرده و 10 دقیقه قبل از ناهار آن را بنوشید.

ناهار

  • روز اول: یک فیله گوشت گاو کبابی ، یک بشقاب کلم بروکلی یا سبزی دیگر به همراه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک ظرف ماست ساده.
  • روز دوم: یک بشقاب گل کلم آب پز ، 2 ران مرغ پخته شده و یک ظرف ماست ساده.
  • روز سوم: یک وعده ماهی کبابی یا میگو ، یک بشقاب قارچ کبابی یا سبزی دیگر و یک ظرف ماست ساده.
  • روز چهارم: یک فیله گوشت گاو کبابی ، یک وعده برنج سبوس دار و یک ظرف ماست ساده.
  • روز پنجم: یک وعده پوره کدو تنبل یا هویج ، یک وعده سیر مرغ کبابی و یک ظرف ماست ساده.

عصرانه

در هر پنج روز این رژیم باید یک میان وعده عصرانه میل کنید. می توانید 2 یا چند برش هندوانه یا یک لیوان بزرگ آب هندوانه بدون قند میل کنید.

شام

  • روز اول: یک فیله ماهی کبابی، یک سالاد سبزیجات و یک قطعه هندوانه.
  • روز دوم: یک کاسه سوپ سبزیجات بدون چربی ، یک قطعه ماهی پخته شده با لیمو ، و یک قطعه هندوانه.
  • روز سوم:یک فیله یا سینه مرغ کبابی ، یک سالاد سبزیجات ، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قطعه هندوانه.
  • روز چهارم:یک وعده پوره سبزیجات ، مقداری از مارچوبه یا اسفناج پخته ، و یک قطعه هندوانه.
  • روز پنجم: یک بشقاب پوره تره فرنگی با مقداری پنیر رنده شده ، یک فیله ماهی کبابی و یک تکه هندوانه.

به خاطر بسپارید که…

Why should you eat watermelon seeds?

به یاد داشته باشید که نباید بیش از پنج روز از این رژیم استفاده کنید، زیرا این امر می تواند عوارض جانبی ثانویه بر سلامتی شما داشته باشد. بهتر است رژیم غذایی را به صورت مرحله به مرحله برای دوره های5 روزه دنبال کنید.

بعد از اتمام رژیم غذایی هندوانه ، شما باید به یک رژیم غذایی سالم و عاری از غذاهای چرب و به طور کلی مواد غذایی ناسالم پایبند باشید. همچنین باید روزانه ورزش کنید و آب بیشتری بنوشید.

بیشتربخوانید: فواید و مضرات توت فرنگی

منبع: StepToHealth

قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تمامی حقوق برای وبسایت جورمگ محفوظ است.